Miten rekisteröityä?

Miksi kirjautuminen ei onnistu?

Mitä teen kun rekisteröityminen ei onnistu?

Salasanani ei toimi. Mitä teen?

Miksi en saa salasanaa sähköpostiini?

Miten toimia, kun haluan vaihtaa salasanani?

Osoitteenmuutos

Sähköpostiosoitteeni on vaihtunut. Miten toimin?

Tilaustunnukset

Mistä löydän tilaustunnuksen?

Sain tilaustunnuksen tekstiviestillä, mutta se ei toimi. Miksi?

Mitä teen, jos en ole saanut sähköpostiini viestiä kuvien saapumisesta?

Miksi rekisteröityä?

Miksi näen vain vanhat kuvat?

Voiko tilausta muokata viimeisen päivän jälkeen?

Miten voin poistaa osan tuotteista?

Miten voin vaihtaa kuvan tuotteeseen?

Miksi kuvani eivät näy verkkokaupassa?

Mitä tapahtuu, jos en vahvista tilaustani?

Voinko tilata samalla kertaa useamman lapseni kuvia?

Miten yhdistän lasteni kuvat samalle tilaukselle?

Miten voin tilata kaksi erilaista kaverikuvaa?

Miksi osa tuotteista tulee eri aikaan?

Mitä teen, jos tilaukseni ei ole tullut perille?

Palautuskuoreni on hukassa. Miten voin palauttaa tuotteita?

Miksi sain kuvia vaikken tilannut mitään?

Kuinka pitkään vanhoja kuvia voi tilata?

Mitä teen, kun myös toinen vanhempi haluaa tilata tuotteita?

Mitä teen, kun haluan jakaa kuviani?

Miten tilaan, jos haluan valokuvan ilman designraameja?

Mistä löydän valokuvien tarkat mitat?

Kestääkö kuvamuki konepesun?

Miksi samat kuvatuotteet voivat olla erihintaisia eri kouluissa?

 

Miten rekisteröityä?
Rekisteröinnin yhteydessä kerättäviä tietoja käytetään kuvien ja muiden kuvatuotteiden tilauskäsittelyyn, laskutukseen ja halutessasi uutiskirjeen lähettämiseen. Uutiskirje tarjouksineen tulee muutaman kerran vuodessa sen tilanneille. Rekisteritietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.

Sähköpostiin saapuneella linkillä

Saat sähköpostiisi linkin kun kuvat on otettu ja ladattu suojattuun click & mix -verkkopalveluun. Jos haluat muokata tilaustasi, klikkaa verkkopalveluun annetun määräajan sisällä (5 päivää). Tarkista yhteystietosi esiin tulevalta sivulta ja jatka kirjautumista verkkopalveluun luomalla salasana. Näin pääset valitsemaan kuvaotokset sekä muokkaamaan kehyksiä ja valitsemiasi tuotteita.

Tekstiviestillä saapuneella tunnuksella

Rekisteröitymiseen tarvitset saamasi tilaustunnuksen, jotta voimme yhdistää tilaajan ja oikeat kuvat. Rekisteröidyttyäsi pääset suoraan verkkopalveluun, jossa näet eri kuva- ja designmahdollisuudet ja voit muokata ennakkotilaustasi.

Miksi kirjautuminen ei onnistu?
Tarkista, että olet kirjautumassa sisään samalla sähköpostiosoitteella, jolla olet rekisteröitynyt. Mikäli et ole vielä rekisteröitynyt, tee se ensin ja sen jälkeen pääset kirjautumaan sisään.

  

Mitä teen kun rekisteröityminen ei onnistu?

Tilaustunnus voidaan rekisteröidä vain yhdelle sähköpostiosoitteelle. Mikäli se on jo käytetty, niin käännythän asiakaspalvelumme puoleen asiakaspalvelu(at)kuvaverkko.fi . Jos olet jo aiemmin rekisteröitynyt, niin tilaustunnus on voitu automaattisesti liittää käyttäjätiliisi.

 

Salasanani ei toimi. Mitä teen?
Huomioithan, että tilaustunnus ei ole salasana. Salasana luodaan erikseen rekisteröinnin yhteydessä. Mikäli et muista salasanaasi, klikkaa Salasana hukassa ja tilaa uusi. Jos tilaat vahingossa useamman salasanan, niin viimeisin viesteistä sisältää voimassa olevan salasanan.

 

Miksi en saa salasanaa sähköpostiini?
Olethan rekisteröitynyt verkkokauppaamme? Varmista, että sähköpostiosoitteesi on sama kuin edellisellä kerralla. Jos et edelleenkään saa salasanaa, ota yhteys asiakaspalveluumme puh. 09 3158 4922 (pvm/mpm) tai asiakaspalvelu(at)kuvaverkko.fi.

 

Miten toimia, kun haluan vaihtaa salasanani?
Kirjaudu sisään verkkokauppaan vanhalla salasanallasi ja klikkaa etusivun oikeasta ylänurkasta Omat sivut -kohtaa. Saat näkyviin omat yhteystietosi ja myös mahdollisuuden vaihtaa salasanaa.

 

Sähköpostiosoitteeni on vaihtunut. Miten toimin?
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu(at)kuvaverkko.fi tai puh. 09 3158 4922 (pvm/mpm)

 

Tilaustunnukset

Tilaustunnukset saapuvat kuvauksen jälkeen sähköpostilla tai tekstiviestillä. Tilaustunnukset sisältävät sekä numeroita että kirjaimia. Sinulla on viiden päivän ajan mahdollisuus muokata ennakkotilaustasi, minkä jälkeen tilaus menee tuotantoon ja toimitukseen. Lisätilauksia voit toki tehdä sen jälkeenkin.

Tilaustunnukset ovat voimassa kuvauskauden ajan. Mikäli tunnuksesi ovat hukassa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.  

 

Mistä löydän tilaustunnuksen?

Tilaustunnus löytyy kutsusähköpostin otsikkokentästä, tekstiviestistä ja valokuvien tunnistereunoista.

 

Sain tilaustunnuksen tekstiviestillä, mutta se ei toimi. Miksi?
Tilaustunnuksessa on 11 merkkiä, se voi koostua pelkistä numeroista tai numeroista ja kirjaimista. Tarkistaisitko, että olet kirjoittanut tilaustunnuksen kokonaisuudessaan. Tilaustunnus voidaan liittää vain yhdelle sähköpostiosoitteelle, jos se on jo käytössä niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

Mitä teen, jos en ole saanut sähköpostiini viestiä kuvien saapumisesta?
Sähköpostit ja tekstiviestit lähetetään samanaikaisesti kaikille kuvauksessa olleille. Olethan muistanut täyttää yhteystietolomakkeeseen sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi? Joskus viestien kulun estää roskapostisuodatin, jolloin viesti voi löytyä sähköpostisi roskaposteista. Mikäli viestiä ei löydy, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

 

Miksi rekisteröityä?
Rekisteröitymisen jälkeen pääset näkemään kuvatun eri otosvaihtoehdot ja muokkaamaan lomakkeella tekemääsi ennakkotilausta vielä ennen kuvien valmistusta. Eri tuotteita on mukava katsella oman kuvan kanssa ja kokeilla eri desingeja. Rekisteröityneenä tietosi myös säilyvät järjestelmässä, joten tilatessasi sinun ei tarvitse aina syöttää omia tietojasi uudelleen. Rekisteritietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille

 

Miksi näen vain vanhat kuvat?

Oletko aiemmin rekisteröitynyt verkkokauppaamme eri sähköpostiosoitteella, kuin millä olet nyt kirjautunut sisään? Kuvat liitetään sille sähköpostiosoitteelle, joka yhteystietolomakkeeseen on kirjoitettu.

 

Voiko tilausta muokata viimeisen päivän jälkeen?

Valitettavasti ei, sillä tilaukset siirtyvät automaattisesti muokkausajan päätyttyä tuotantoomme valmistettaviksi.

Mikäli tarvitset enemmän aikaa pohtiaksesi valintojasi, voit jatkaa muokkausaikaa viisi vuorokautta klikkaamalla Jatka muokkausaikaa –painiketta ennen ajan umpeutumista.

 

Miten voin poistaa osan tuotteista?
Tuotteita voi poistaa ostoskorissa. Jokaisen tuotteen jälkeen on punainen Poista- nappi.

 

Miten voin vaihtaa kuvan tuotteeseen?

Ostoskorissa voit vaihtaa erikseen jokaiseen tuotteeseen haluamasi otoksen tuotteen jälkeen olevasta sinisestä Muokkaa-napista. Muistathan tallentaa ja lopuksi vahvistaa tekemäsi muutokset.

 

Miksi kuvani eivät näy verkkokaupassa?
Lähetämme kutsuviestin, kun kuvasi ovat katseltavissa verkkopalvelussa. Huomioithan, että olet kirjautunut sisään verkkokauppaan samalla sähköpostiosoitteella, joka oli täytetty yhteystietolomakkeeseen. 

 

Mitä tapahtuu, jos en vahvista tilaustani?

Verkkokaupassa on mahdollisuus muokata ennakkotilausta. Mikäli olet ollut kuvauksessa, etkä käy ja vahvista tilausta verkkopalvelussamme, saat yhteystietolomakkeeseen merkitsemäsi tuotteet oletuskuvalla. Jos lomakkeeseen ei ole merkitty tuotteita, niin toimitamme kotiin nähtäväksi suosituimman setin. Tuotteilla on 14 pv palautusokeus.

Tilauksen voi halutessaan perua kokonaisuudessaan ostoskorissa.

Jos olet aloittanut uuden lisätilaukset ja et vahvista sitä, niin tilaus jää ostoskoriisi odottamaan vahvistusta, ilman aikarajaa.

 

Voinko tilata samalla kertaa useamman lapseni kuvia?
Kyllä. Voit valita ensin toisen lapsen kuvia ostoskoriin ja sen jälkeen palata Katso kuvia-kohtaan, valita sieltä näkyviin eri lapsen kuvat ja siirtyä valitsemaan lisää tuotteita. Huomioithan kuitenkin, että ennakkotilaukset ovat voimassa tietyn rajoitetun ajan kuvauksista ja kuvaukset eivät aina osu samoihin aikoihin. Voit siis tilata ainakin lisää kuvia kaikista lapsistasi yhdellä kertaa. Jos tilaat samaan aikaan useamman lapsen kuvia kotiinpostituksella, niin toimituskuluihin lisätään + 1 euro per yhdistetty tilaus. 

 

Miten yhdistän lasteni kuvat samalle tilaukselle?

Rekisteröidy tilaajaksi ensimmäisen kuvauksen jälkeen. Jokaisella kuvatulla on oma tilaustunnuksensa. Yhdistämällä lastesi tilaustunnukset tilaajatietoihisi voit tilata heidän kuviansa samalla kerralla.

  1. Kun saat toisen lapsesi kuvia koskevan sähköpostilinkin, klikkaa sitä ja kirjaudu eteenpäin. Järjestelmämme yhdistää eri tilaustunnukset automaattisesti huoltajan tilaajatietojen perusteella. 
  2. Kun saat toisen lapsesi kuvia koskevan tekstiviestin puhelimeesi, kirjaudu verkkopalveluun. Etusivulla kysytään ”Onko perheessäsi enemmänkin kuvattuja?” ja kirjoittamalla Tilaustunnus-kenttään toisen lapsesi tilaustunnuksen saat hänenkin kuvat liitettyä käyttäjätiliisi.  

 

Miten voin tilata kaksi erilaista kaverikuvaa?

Valitse tuotevalikoimasta tuote Kaverikuva, siihen haluamasi kuva ja lisää tuote ostoskoriin. Tämän jälkeen valitse sama tuote uudestaan tuotevalikoimasta ja valitse siihen nyt eri otos ja lisää ostoskoriin. Näin saat tilattua kaverikuvia kahdella eri kuvalla. Myös useamman ryhmäkuvan tilaaminen onnistuu samalla tavalla.

 

Miksi osa tuotteista tulee eri aikaan?
Olet ehkä tilannut valokuvien lisäksi muita tuotteita. Ne postitetaan suoraan kotiin, kun taas valokuvien ensitilaus saattaa olla kimppatilaus kouluun. Sitäkin tilausta voit kyllä omalta osaltasi muokata, mutta toimitus on sovittu etukäteen tilaajan (koulu/päiväkoti/seura) kanssa. Tavaroiden toimitustapa on myös erilainen eri tuotteilla. Valokuvat toimitetaan kirjeenä kotiin tai koululle ja muut tuotteet joko erillisenä kirjeenä tai postipakettina. Myös tuotteiden valmistusajat poikkeavat toisistaan.

 

Mitä teen, jos tilaukseni ei ole tullut perille?

Useat ensitilaukset toimitetaan koululle/päiväkotiin/urheiluseuroille keskitetysti. Voisivatko kuvasi olla siellä? Ovatko muut samaan aikaan kuvatut jo saaneet kuvansa? Kuvattavilla on aina kuvauksen jälkeen rajoitettu aika muokata ja valita otoksia, jotta kaikki saisivat juuri haluamansa. Tämän jälkeen kuvat menevät tuotantoon ja toimitukseen. Kuvien toimitusaika voi sesonkina olla normaalia pidempi. Mikäli sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Onhan osoitetietosi meillä oikein? Voit tarkistaa ne kirjautumalla sisään ja kurkkaamalla Omat sivut -kohdasta. Muutokset osoitetietoihisi voit tehdä klikkaamalla Omat sivut -kohdasta ja korjaamalla virheelliset tiedot aukeavaan osoitekentättään. Mutta jos tilaus on jo vahvistettu ja osoite väärä, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

 

Palautuskuoreni on hukassa. Miten voin palauttaa tuotteita?

Palautukset lähetetään samassa kuoressa tai paketissa kuin ne tulivatkin, mikäli se on vielä ehjä ja tallella. Mikäli alkuperäistä kuorta ei ole saatavana, kirjoita osoitteeksi

 

Kuvaverkko Oy

Tunnus 5012495

00003 Vastauslähetys

 

Kuvaverkko maksaa postimaksut puolestasi. 

Matkahuollon Matkahuollon kautta lähetettyihin palautuksiin tulee paketin päälle kirjoittaa Asiakaspalautus ja mainita sopimusnumero 9524030

 

Miksi sain kuvia vaikken tilannut mitään?
Kuvaverkko noudattaa kirjaimellisesti Kuluttaja-asiamiehen antamia ohjeita. Lähtökohtaisesti kaikki lapset on kuvattava ja kaikille on toimitettava kuvat, jotta lapsi ei joutuisi eriarvoiseen asemaan luokkakavereiden kanssa. Tämän vuoksi heille, jotka eivät tilaa kuvia, toimitetaan suosituin setti kotiin nähtäväksi ilman sitoumusta. Tällaisen toimituksen voi osittain tai kokonaan palauttaa veloituksetta mukana tulevalla kirjekuorella.

”Kun valokuvat otetaan koulussa, on varmistuttava siitä, että kuvaus ja kuvien toimittaminen ei synnytä lapsen ja muiden oppilaiden tai lapsen ja kodin välille ristiriitatilannetta. Lasta ei myöskään saa asettaa eriarvoiseen asemaan luokkatovereiden kanssa. Samaa periaatetta on sovellettava vastaavasti päiväkodeissa. Tämä ajatus ilmenee myös perusopetuslaista (628/1998).” Kuluttaja-asiamiehen linjaus löytyy osoitteesta: http://bit.ly/2zIfzXD

 

Kuinka pitkään vanhoja kuvia voi tilata?
Kuvatiedostoja säilytetään useamman vuoden ajan. Verkkokaupassa uusimman kuvauksen kuvat näkyvät oletuksena ja muut vanhemmat kuvat, jotka on yhdistetty samaan asiakastiliin, näkyvät allekkain Katso kuvia- sivulla.

 

Mitä teen, kun myös toinen vanhempi haluaa tilata tuotteita?

Päätilaaja voi lähettää linkin kuvien tilaamiseen verkkokaupasta kohdasta ”Lähetä kutsu tutulle”. Tuttavat rekisteröityvät palveluun erillisenä tilaajana saamillaan uusilla tunnuksilla. Jos haluat jakaa useamman lapsen kuvia, tulee jokaisesta lähettää erikseen kutsu.

 

Miten tilaan, jos haluan valokuvan ilman designraameja?

Valitse tuotekuvan designvalikosta valkoinen ruutu katkoviivoilla (Plain).

 

Mistä löydän valokuvien tarkat mitat?
Tuotevalikoimasta löydät tuotekohtaisesti kunkin tuotteen tuotetiedot. HUOM! Mikäli valokuviin valitaan desingreunoja, niin ne pienentävät valokuvan kokoa. Ilmoitettu koko on aina tuotteet ulkomitat, joka sisältää myös valinnaiset desingit. Punainen X (Plain) on tuote ilman reunoja ja tällöin kuva-ala vastaa tuotteen annettuja mittoja. 

 

Kestääkö kuvamuki konepesun?
Suosittelemme mukille käsinpesua, mikä on hellempää kuvalle. Näin mukista on pidempiaikainen ilo.

 

Miksi samat kuvatuotteet voivat olla erihintaisia eri kouluissa?

Koulu- ja päiväkotikuvauksesta tehdään paikallinen kuvaussopimus vanhempainyhdistyksen, oppilasyhdistyksen tai koulun rehtorin/päiväkodin johtajan kanssa. Sopimuksessa sovitaan mm. ostettavissa olevien kuvaustuotteiden hintoja.

 

Osoitteenmuutos

Voit tehdä osoitteenmuutoksen kätevästi:
1.) kirjautumalla omilla tunnuksillasi verkkopalveluumme ja klikkaamalla sivun ylälaidasta löytyvää Omat sivut -kohtaa. Sieltä löytyvät kaikki meillä tiedossa olevat yhteystietosi tai
2.) soittamalla asiakaspalveluumme puh. 09 3158 4922 (pvm/mpm) tai
3.) lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu(at)kuvaverkko.fi

 

Kuvaustuotteiden hintoihin sisältyy valokuvausammattilaisen suorittama kuvaus studiolaitteistolla sekä kuvien viimeistely. Lopullisiin hintoihin vaikuttaa kuvausajankohta, kuvauksen monimuotoisuus, kuvattavien määrä, sopimuksen kesto sekä mahdolliset koulun, päiväkodin tai yhdistyksen haluamat järjestely- ja keräysmaksut. Järjestelymaksu on korvaus kuvauksen tila-, siivous- ja järjestelykuluista. Keräysmaksulla kerätään varoja kuvattavien lasten ja nuorten hyväksi esim. stipendeihin ja luokkaretkiin.