En ehtinyt ilmoittautua kuvaukseen, miten toimin?

Kuvaukseen voi ilmoittautua myös jälkikäteen, sillä ilmoittautumissivu pysyy avoimena myös annetun päivämäärän jälkeen. Ilmoittautuminen tulee tehdä samalla tilaustunnuksella, joka on kuvattavan valokuvauslapussa. Tiedot ja kuvat yhdistyvät tilaustunnuksen mukaan jälkikäteen tuotannossamme. Mukavaa kuvauspäivää!

 

Miten voin lisätä kaverikuvan ilmoittautumiseen jälkikäteen?

Ilmoittautumisen tietoja ei pääse jälkikäteen muuttamaan. Voitte kirjoittaa ilmoittautumislapun alaosaan kaverikuvaan menevien kavereiden nimet, niin näissä tapauksissa kuvaaja kuvaa kaverikuvan myös ilman ennakkoilmoitusta.

 

Miksi kirjautuminen ei onnistu?
Tarkista, että olet kirjautumassa sisään samalla sähköpostiosoitteella, jolla olet rekisteröitynyt. Mikäli et ole vielä rekisteröitynyt, tee se ensin ja sen jälkeen pääset kirjautumaan sisään.

  

Mitä teen kun rekisteröityminen ei onnistu?

Tilaustunnus voidaan rekisteröidä vain yhdelle sähköpostiosoitteelle. Mikäli se on jo käytetty, niin käännythän asiakaspalvelumme puoleen asiakaspalvelu(at)kuvaverkko.fi . Jos olet jo aiemmin rekisteröitynyt, niin tilaustunnus on voitu automaattisesti liittää käyttäjätiliisi.

 

Miksi en saa salasanaa sähköpostiini?
Olethan rekisteröitynyt verkkokauppaamme? Varmista, että tilaat uutta salasanaa samaan sähköpostiosoitteeseen, jolla olet aiemmin rekisteröitynyt. Jos sähköposti on kirjoitettu rekisteröityessä väärin, niin verkkokauppa ei tunnista oikeinkirjoitettua osoitetta. Sinua auttaa asiakaspalvelumme puh. 09 3158 4922 (pvm/mpm) tai asiakaspalvelu(at)kuvaverkko.fi.

 

Sähköpostiosoitteeni on vaihtunut. Miten toimin?
Lähetä sähköpostiviesti osoitteeseen asiakaspalvelu(at)kuvaverkko.fi, jossa kerrot uuden ja vanhan sähköpostiosoitteeni, niin asiakapalvelu päivittää tiedot puolestasi.

 

Mistä löydän tilaustunnuksen?

Tilaustunnus löytyy kutsusähköpostista, tekstiviestistä ja valokuvien tunnistereunoista.

 

Sain tilaustunnuksen tekstiviestillä, mutta se ei toimi. Miksi?
Tilaustunnuksessa on 12 numeroa pitkä numerosarja. Tarkistaisitko, että olet kirjoittanut tilaustunnuksen kokonaisuudessaan. Tilaustunnus voidaan liittää vain yhdelle sähköpostiosoitteelle, jos se on jo käytössä niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

Mitä teen, jos en ole saanut sähköpostiini viestiä kuvien saapumisesta?
Sähköpostit ja tekstiviestit lähetetään samanaikaisesti kaikille samassa kuvauksessa olleille. Olethan muistanut täyttää ilmoittautuessa sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi? Joskus viestien kulun estää roskapostisuodatin, jolloin viesti voi löytyä sähköpostisi roskaposteista. Mikäli viestiä ei löydy, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

 

Miksi näen vain vanhat kuvat?

Oletko aiemmin rekisteröitynyt verkkokauppaamme eri sähköpostiosoitteella, kuin millä olet nyt kirjautunut sisään? Kuvat liitetään sille sähköpostiosoitteelle, joka yhteystietolomakkeeseen on kirjoitettu.

 

Voiko tilausta muokata tarjousajan päättymisen jälkeen?

Tilaukset siirtyvät automaattisesti tuotantoon valmistettaviksi, joten tilausta ei voi jälkikäteen muuttaa. Jos tilausta ei ole tehty verkkokaupassamme annettuun päivämäärään mennessä, niin toimitamme teille kotiin nähtäväksi tutustumiskuvat. Näillä kuvilla on 14 päivän maksuton palautusoikeus. Tutustumiskuvia ei lähetetä urheilukuvauksista, rippikuvauksista tai juhlakuvauksista. Lisätietoja kohdasta "Miksi sain kuvia vaikken tilannut mitään?"

 

Miten voin vaihtaa kuvan tuotteeseen?

Verkkokaupassa tulee ensin valita tuote kohdassa 2. Valitse tuotteet (oletuksena tuotekuvissa näkyy aina ensimmäinen kuva). Tuotteen valinnan jälkeen pääsee valitsemaan, että millä kuvalla tuote tilataan. Ostoskorissa voit vaihtaa erikseen jokaiseen tuotteeseen haluamasi otoksen tuotteen jälkeen olevasta sinisestä Muokkaa-napista.

 

Miksi kuvani eivät näy verkkokaupassa?
Lähetämme kutsuviestin sähköpostitse/tekstiviestitse, kun kuvasi ovat valmiit ja tilattavissa verkkokaupassa. Huomioithan, että olet kirjautunut sisään verkkokauppaan samalla sähköpostiosoitteella, jonka olit antanut ilmoittautumisen yhteydessä.

 

Voinko tilata samalla kertaa useamman lapseni kuvia?
Kyllä. Voit valita ensin toisen lapsen kuvia ostoskoriin ja sen jälkeen palata Katso kuvia-kohtaan, valita sieltä näkyviin eri lapsen kuvat ja siirtyä valitsemaan lisää tuotteita. Huomioithan kuitenkin, että ennakkotilaukset ovat voimassa tietyn rajoitetun ajan kuvauksista ja kuvaukset eivät aina osu samoihin aikoihin. Voit siis tilata ainakin lisää kuvia kaikista lapsistasi yhdellä kertaa. Jos tilaat samaan aikaan useamman lapsen kuvia kotiinpostituksella, niin toimituskuluihin lisätään + 1 euro per yhdistetty tilaus.

 

Miten voin tilata kaksi erilaista kaveri- tai ryhmäkuvaa?

Valitse tuotevalikoimasta tuote Kaverikuva, siihen haluamasi kuva ja lisää tuote ostoskoriin. Tämän jälkeen valitse sama tuote uudestaan tuotevalikoimasta ja valitse siihen nyt eri otos ja lisää ostoskoriin. Näin saat tilattua kaverikuvia kahdella eri kuvalla. Myös useamman ryhmäkuvan tilaaminen onnistuu samalla tavalla.

 

Miksi osa tuotteista tulee eri aikaan?
Olet ehkä tilannut valokuvien lisäksi muita tuotteita. Ne postitetaan suoraan kotiin, kun taas valokuvien ensitilaus saattaa olla yhteistilaus kuvauspaikkaan. Tuotteiden toimitustapa on myös erilainen eri tuotteilla. Valokuvat toimitetaan kirjeenä kotiin tai kuvauspaikkaan ja muut tuotteet joko erillisenä kirjeenä tai postipakettina. Myös tuotteiden valmistusajat poikkeavat toisistaan.

 

Mitä teen, jos tilaukseni ei ole tullut perille?

Tilaukset siirtyvät valmistettaviksi heti kun tilaus on tehty verkkokaupassa. Tämän vuoksi esimerkiksi saman koulun oppilaiden tilauksien lähetyspäivissä voi olla eroja sen perusteella, milloin tilaus on tehty. Jotkut ensitilaukset toimitetaan kuvauspaikkaan (koululle/päiväkodill) keskitetysti. Voisivatko kuvasi olla siellä?

Onhan osoitetietosi meillä oikein? Voit tarkistaa ne kirjautumalla sisään ja kurkkaamalla Omat sivut -kohdasta. Tarvittaessa ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

 

Palautuskuoreni on hukassa. Miten voin palauttaa tuotteita?

Palautukset lähetetään samassa kuoressa tai paketissa kuin ne tulivatkin, mikäli se on vielä ehjä ja tallella. Mikäli alkuperäistä kuorta ei ole saatavana, kirjoita osoitteeksi

 

Kuvaverkko Oy

Tunnus 5012495

00003 Vastauslähetys

 

Kuvaverkko maksaa postimaksut puolestasi. 

Matkahuollon Matkahuollon kautta lähetettyihin palautuksiin tulee paketin päälle kirjoittaa Asiakaspalautus ja mainita sopimusnumero 9524030

 

Miksi sain kuvia vaikken tilannut mitään?
Kuvaverkko noudattaa kirjaimellisesti Kuluttaja-asiamiehen antamia ohjeita. Lähtökohtaisesti kaikki lapset on kuvattava ja kaikille on toimitettava kuvat, jotta lapsi ei joutuisi eriarvoiseen asemaan luokkakavereiden kanssa. Tämän vuoksi heille, jotka eivät tilaa kuvia, toimitetaan suosituin setti kotiin nähtäväksi ilman sitoumusta. Tällaisen toimituksen voi osittain tai kokonaan palauttaa veloituksetta mukana tulevalla kirjekuorella.

”Kun valokuvat otetaan koulussa, on varmistuttava siitä, että kuvaus ja kuvien toimittaminen ei synnytä lapsen ja muiden oppilaiden tai lapsen ja kodin välille ristiriitatilannetta. Lasta ei myöskään saa asettaa eriarvoiseen asemaan luokkatovereiden kanssa. Samaa periaatetta on sovellettava vastaavasti päiväkodeissa. Tämä ajatus ilmenee myös perusopetuslaista (628/1998).” Kuluttaja-asiamiehen linjaus löytyy osoitteesta: http://bit.ly/2zIfzXD

 

Kuinka pitkään vanhoja kuvia voi tilata?
Kuvatiedostoja säilytetään ainakin vuoden ajan. Verkkokaupassa uusimman kuvauksen kuvat näkyvät oletuksena ja muut vanhemmat kuvat, jotka on yhdistetty samaan asiakastiliin, näkyvät allekkain Katso kuvia- sivulla.

 

Mitä teen, jos toinenkin vanhempi haluaa tilata kuvia?

Päätilaaja voi lähettää linkin kuvien tilaamiseen verkkokaupasta kohdasta ”Jaa kuvien tilausoikeus”. Tuttavat rekisteröityvät palveluun erillisenä tilaajana saamillaan uusilla tunnuksilla. Jos haluat jakaa useamman lapsen kuvia, tulee jokaisesta lähettää erikseen kutsu.

 

Miksi samat kuvatuotteet voivat olla erihintaisia eri kouluissa?

Koulu- ja päiväkotikuvauksesta tehdään paikallinen kuvaussopimus vanhempainyhdistyksen, oppilasyhdistyksen tai koulun rehtorin/päiväkodin johtajan kanssa. Sopimuksessa sovitaan mm. ostettavissa olevien kuvaustuotteiden hintoja.

Kuvaustuotteiden hintoihin sisältyy valokuvausammattilaisen suorittama kuvaus studiolaitteistolla sekä kuvien viimeistely. Lopullisiin hintoihin vaikuttaa kuvausajankohta, kuvauksen monimuotoisuus, kuvattavien määrä, sopimuksen kesto sekä mahdolliset koulun, päiväkodin tai yhdistyksen haluamat järjestely- ja keräysmaksut. Järjestelymaksu on korvaus kuvauksen tila-, siivous- ja järjestelykuluista. Keräysmaksulla kerätään varoja kuvattavien lasten ja nuorten hyväksi esim. stipendeihin ja luokkaretkiin.