Usein kysytyt kysymykset

Miksi kirjautuminen ei onnistu?
Mitä teen, rekisteröityminen ei onnistu, koska sähköpostiosoite ja tunnus ei täsmää?
Salasanani ei toimi. Mitä teen?
Miksi en saa salasanaa sähköpostiini?
Miten toimia, kun haluan vaihtaa salasanani?
Sähköpostiosoitteeni on vaihtunut. Miten toimin?
Sain tilaustunnuksen tekstiviestillä, mutta se ei toimi. Miksi?
Mitä teen, jos en ole saanut sähköpostiini viestiä kuvien saapumisesta?
Miksi rekisteröityä?
Voiko tilausta muokata viimeisen päivän jälkeen?
En halua kaikkia valitsemiani tuotteita. Miten voin poistaa niitä ostoskorista?
Olen ollut kuvauksessa, miksi kuviani ei näy palvelussa?
Mitä tapahtuu, jos en vahvista tilaustani.
Voinko tilata samalla kertaa useamman lapseni kuvia?
Miten yhdistän lasteni kuvat samalle tilaukselle?
Miten tilaan samalla kertaa useamman lapseni kuvia?
Sain kahden lapseni koulukuvista tunnukset, mutta näen vain toisen lapseni kuvat. Miksi?
Miten voin nopeuttaa tilaukseni saapumista?
Miksi osa tuotteista tulee eri aikaan?
Mitä teen, jos tilaukseni ei ole tullut perille?
Palautuskuoreni on hukassa. Miten voin palauttaa tuotteita?
Voiko kuvia tilata lisää, kun kuvauksesta on yli puoli vuotta?
Mitä teen, kun myös toinen lapseni vanhemmista haluaa tilata tuotteita?
Mitä teen, kun haluan jakaa kuviani?
Miten tilaan, jos haluan valokuvan ilman designraameja?
Mistä löydän valokuvien tarkat mitat?
Kestääkö kuvamuki konepesun?
Miten saan sydänkaulakorun kuvan kestämään mahdollisimman pitkään?
Mikä on järjestelypalkkio?
Miksi samat kuvatuotteet voivat olla erihintaisia eri kouluissa?

Miksi kirjautuminen ei onnistu?
Olet ehkä käyttämässä palveluamme ensimmäistä kertaa. Jos et ole vielä rekisteröitynyt käyttäjäksi, rekisteröidy ensin.

 

Mitä teen, rekisteröityminen ei onnistu, koska sähköpostiosoite ja tunnus ei täsmää?
Olet kenties jo rekisteröitynyt. Kokeile kirjautua suoraan palveluumme.

 

Salasanani ei toimi. Mitä teen?
Huomioithan, että tilaustunnus ei ole salasana. Salasana luodaan erikseen rekisteröinnin yhteydessä. Mikäli et muista salasanaasi, klikkaa Salasana hukassa ja tilaa uusi.

 

Miksi en saa salasanaa sähköpostiini?
Olethan rekisteröitynyt verkkopalveluumme? Varmista, että sähköpostiosoitteesi on sama kuin edellisellä kerralla. Jos et edelleenkään saa salasanaa, ota yhteys asiakaspalveluumme puh. 09 3158 4922 (pvm/mpm) tai asiakaspalvelu(at)kuvaverkko.fi.

 

Miten toimia, kun haluan vaihtaa salasanani?
Kirjaudu palveluun vanhalla salasanallasi ja klikkaa etusivun yläpalkista Omat sivut -kohtaa. Saat näkyviin omat yhteystietosi ja myös mahdollisuuden vaihtaa salasanaa.

 

Sähköpostiosoitteeni on vaihtunut. Miten toimin?
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme puh. 09 3158 4922 (pvm/mpm) tai asiakaspalvelu(at)kuvaverkko.fi.

 

Sain tilaustunnuksen tekstiviestillä, mutta se ei toimi. Miksi?
Pitkässä tilaustunnuksessa on 11 merkkiä, se voi koostua pelkista numeroista tai numeroista ja kirjaimista. Joskus tekstiviestit jakautuvat useammalle riville tai jopa useampaan tekstiviestiin. Jos näin on käynyt, kokeile tunnusta kokonaisuudessaan. Tarvittaessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

Mitä teen, jos en ole saanut sähköpostiini viestiä kuvien saapumisesta?
Yleensä sähköpostit ja tekstiviestit lähetetään samanaikaisesti kaikille ryhmässä kuvatuille. Olethan muistanut antaa ensitilauksen yhteydessä sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi? Joskus viestien kulun estää roskapostisuodatin, jolloin viesti voi löytyä sähköpostisi roskaposteista. Mikäli viestiä ei löydy, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

 

Miksi rekisteröityä?
Rekisteröityneenä asiakkaana pääset näkemään kuvatun eri otosvaihtoehdot ja muokkaamaan lomakkeella tekemääsi tilausta vielä ennen kuvien tuotantoa. Eri tuotteita on mukava katsella juuri oikean kuvan kanssa ja näet itse, mikä design sopii parhaiten juuri sinun kuvasi kera. Rekisteröityneenä tietosi myös säilyvät järjestelmässä, joten tilatessasi sinun ei tarvitse aina syöttää omia tietojasi uudelleen. Rekisteritietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.

 

Voiko tilausta muokata viimeisen päivän jälkeen?
Valitettavasti ei, sillä tilaukset siirtyvät silloin tuotantoomme.

Mikäli tarvitset enemmän aikaa pohtiaksesi valintojasi, voit jatkaa muokkausaikaa viisi vuorokautta klikkaamalla Jatka muokkausaikaa –painiketta ennen ajan umpeutumista.

 

En halua kaikkia valitsemiani tuotteita. Miten voin poistaa niitä ostoskorista?
Siirry kassalle. Siellä voit vielä muokata valintojasi ja poistaa tuotteita ennen tilausvahvistusta.

 

Olen ollut kuvauksessa, miksi kuviani ei näy palvelussa?
Lähetämme kutsun, kun kuvasi ovat katsottavana palvelussamme.

Onko perheessäsi useampia kuvattuja? Tuotevalikon alapuolella Kuvasi-kohdassa on rajattuna pieni kuva, jonka vieressä lukee kuvatun nimi ja koulu. Klikkaamalla kyseistä kenttää näet aukeavasta valikosta kaikki kuvatut lapsesi, jotka ovat yhdistetty tilaustietoihisi. Klikkaamalla haluamasi lapsen kohdalla näet tuotteet hänen kuvillansa.

 

Mitä tapahtuu, jos en vahvista tilaustani.
Verkkopalvelussamme on mahdollisuus muokata jo tehtyä tilausta, mutta tilaaminen onnistuu myös tuttuun tapaan. Mikäli olet ollut kuvauksessa, etkä käy verkkopalvelussamme, saat tilauslomakkeella valitsemasi tuotteet.

Jos olet aloittanut uuden tilaukset verkkopalvelussamme ja keskeyttänyt sen jostain syystä, emme toimita mahdollisesti valitsemiasi tuotteita. Ne säilyvät kuitenkin ostoskorissasi, ja voit vahvistaa tilauksen myös myöhempänä ajankohtana.

 

Voinko tilata samalla kertaa useamman lapseni kuvia?
Kyllä. Huomioithan kuitenkin, että ennakkotilaukset ovat voimassa tietyn rajoitetun ajan kuvauksista ja kuvaukset eivät aina osu samoihin aikoihin. Voit siis tilata ainakin lisää kuvia kaikista lapsistasi yhdellä kertaa.

 

Miten yhdistän lasteni kuvat samalle tilaukselle?
Rekisteröidy tilaajaksi ensimmäisen kuvauksen jälkeen. Jokaisella kuvatulla on oma tilaustunnus. Yhdistämällä lastesi tilaustunnukset tilaajatietoihisi voit tilata heidän kuviansa samalla kerralla.

Tapoja on kolme:

  1. 1.Kun saat toisen lapsesi kuvia koskevan sähköpostilinkin, klikkaa sitä ja kirjaudu eteenpäin. Järjestelmämme yhdistää eri tilaustunnukset automaattisesti huoltajan tilaajatietojen perusteella. 
  2. 2.Kun saat toisen lapsesi kuvia koskevan tekstiviestin puhelimeesi, kirjaudu verkkopalveluun. Etusivulla Kuvasi-kohdan alapuolella kysytään ”Onko perheessänne enemmänkin kuvattuja?” Kirjoittamalla Tilaustunnus-kenttään toisen lapsesi tilaustunnus ja klikkaamalla Lisää, hänen kuvansa yhdistetään tilaajatietoihisi.
  3. 3.Sisään kirjautuneena voit myös klikkaa oikeasta yläkulmasta Omat sivut. Kirjoittamalla Kuvasi-kohtaan Tilaustunnus-kenttään toisen lapsesi tilaustunnus ja klikkaamalla Lisää, hänen kuvansa yhdistetään tilaajatietoihisi.

 

Miten tilaan samalla kertaa useamman lapseni kuvia?
Oletko yhdistänyt heidän tilaustunnuksensa tilaajatietoihisi. Jos et, katso ensin edellinen kysymys.

Tuotevalikon alapuolella Kuvasi-kohdassa on rajattuna pieni kuva, jonka vieressä lukee kuvatun nimi ja koulu. Klikkaamalla kyseistä kenttää näet aukeavasta valikosta kaikki kuvatut lapsesi, jotka ovat yhdistetty tilaustietoihisi. Klikkaamalla haluamasi lapsen kohdalla näet tuotteet hänen kuvillansa. Voit siis tilata kerralla kaikille lapsillesi vaikkapa oman mukin. Tuotteet kootaan automaattisesti yhteen ostoskoriin.

 

Sain kahden lapseni koulukuvista tunnukset, mutta näen vain toisen lapseni kuvat. Miksi?
Tuotevalikon alapuolella Kuvasi-kohdassa on rajattuna pieni kuva, jonka vieressä lukee kuvatun nimi ja koulu. Klikkaamalla kyseistä kenttää näet aukeavasta valikosta kaikki kuvatut lapsesi, jotka ovat yhdistetty tilaustietoihisi. Klikkaamalla haluamasi lapsen kohdalla näet tuotteet hänen kuvillansa.

 

Miten voin nopeuttaa tilaukseni saapumista?
Varmista, että tilauksessasi on oikea toimitusosoite. Tee tuote-, design- tai otosmuutokset hyvissä ajoin ensitilausajan puitteissa. Muista vahvistaa tilauksesi ostoskorissa, jos olet tehnyt siihen muutoksia. Kurkista myös silloin tällöin lapsesi reppuun. Ehkä kuvat jo seilaavat siellä? 

 

Miksi osa tuotteista tulee eri aikaan?
Olet ehkä tilannut valokuvien lisäksi muita tuotteita. Ne postitetaan suoraan kotiin, kun taas valokuvien ensitilaus saattaa olla kimppatilaus kouluun. Sitäkin tilausta voit kyllä omalta osaltasi muokata, mutta toimitus on sovittu etukäteen tilaajan (koulu/päiväkoti/seura) kanssa. Tavaroiden toimitustapa on myös erilainen eri tuotteilla. Valokuvat toimitetaan kirjeenä kotiin tai koululle ja muut tuotteet joko erillisenä kirjeenä tai postipakettina. Myös tuotteiden valmistusajat poikkeavat toisistaan.

 

Mitä teen, jos tilaukseni ei ole tullut perille?
Useat ensitilaukset toimitetaan koululle/päiväkotiin/urheiluseuroille keskitetysti. Voisivatko kuvasi olla siellä? Ovatko muut samaan aikaan kuvatut jo saaneet kuvansa? Kuvattavilla on aina kuvauksen jälkeen rajoitettu aika muokata ja valita otoksia, jotta kaikki saisivat juuri haluamansa. Tämän jälkeen kuvat menevät tuotantoon ja toimitukseen. Kuvien toimitusaika voi sesonkina olla normaalia pidempi. Mikäli sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Onhan osoitetietosi meillä oikein? Voit tarkistaa ne kirjautumalla sisään ja kurkkaamalla Ostoskori tai Omat sivut -kohdasta. Muutokset osoitetietoihisi voit tehdä klikkaamalla Omat sivut -kohdasta ja korjaamalla virheelliset tiedot aukeavaan osoitekentättään. Mutta jos tilaus on jo vahvistettu ja osoite väärä, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

 

Palautuskuoreni on hukassa. Miten voin palauttaa tuotteita?
Palautukset lähetetään samassa kuoressa tai paketissa kuin ne tulivatkin, mikäli se on vielä ehjä ja tallella. Mikäli alkuperäistä kuorta ei ole saatavana, kirjoita osoitteeksi Kuvaverkko Oy, Tunnus 5012495, 00003 Vastauslähetys. Kuvaverkko maksaa postimaksut puolestasi. 

 

Voiko kuvia tilata lisää, kun kuvauksesta on yli puoli vuotta?
Kyllä voi, tilaustunnukset ovat voimassa pitkään eli säilytämme niitä vähintään vuoden verran. Kirjaudu verkkopalveluun. Viimeisimmän kuvauksen kuvat näkyvät oletuksena. Jos kuvattuja lapsia on ollut enemmän, voit vaihtaa kuvattavaa sivun ylälaidan Kuvat-kohdan valikosta. Mikäli et löydä sieltä etsimiäsi kuvia, tarkista oletko yhdistänyt lapsesi kuvat tilaajatietietoihisi. Tarvittaessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

Mitä teen, kun myös toinen lapseni vanhemmista haluaa tilata tuotteita?

Jotta myös toinen lapsesi vanhemmista saisi tilattua ensitilaushintaisia tuotteita, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Verkkopalvelussamme voit  jakaa tunnukset sukulaisille ja ystäville. Siihen tarvitaan kuitenkin aina huoltajan suostumus ja vain hän voi jakaa tunnukset. Tuttavat rekisteröityvät palveluun erillisenä tilaajana saamillaan uusilla tunnuksilla. Heillä ei ole ensitilaajan etuja.

 

Mitä teen, kun haluan jakaa kuviani?
Voit jakaa verkkopalvelussamme tunnukset sukulaisille ja ystäville. Siihen tarvitaan kuitenkin aina huoltajan suostumus ja vain rekisteröitynyt tilinhaltija voi jakaa tunnukset. Kutsutut rekisteröityvät palveluun erillisenä tilaajana. Heillä ei ole ennakkotilaajan etuja.

Kirjaudu sisään ja klikkaa oikeasta yläkulmasta Omat sivut. Kuvasi-kohdasta löydät kunkin kuvatun kuvien vierestä Lähetä tilaustunnus tutullesi –otsikon. Kirjoita Sähköpostiosoite-kenttään kenelle haluat lähettää kutsuja ja klikkaa Lähetä-painiketta. Voit lähettää kerralla useamman kutsun, kun erottelet osoitteet pilkulla.

Kutsu koskee vain valitsemiasi kuvia. Kutsuttu ei siis pääse automaattisesti katsomaan kaikkia kuvattuja, jotka ovat liitetty tilaajatietoihisi. Jos haluat lähettää oikeudet useampiin kuviin, kirjoita valitsemasi kuvatun kohdalta kutsutun osoite uudelleen Sähköpostiosoite-kenttään ja klikkaa Lähetä-painiketta.

 

Miten tilaan, jos haluan valokuvan ilman designraameja?
Valitse tuotekuvan designvalikosta X (Plain). Jos haluat magneetin ilman kehystä valitse Valokuvatuotteet-kategorista Kuvamagneetti, klassikko.

 

Mistä löydän valokuvien tarkat mitat?
Kohdasta Valokuvatuotteet löydät kootusti kaikki saatavissa olevat valokuvamitat. Huomaa, että valokuvien kokonaismitat sisältävät myös designraamit, mikäli ne on valittu.

 

Kestääkö kuvamuki konepesun?
Suosittelemme mukille käsinpesua, mikä on hellempää kuvalle. Näin mukista on pidempiaikainen ilo.

 

Miten saan sydänkaulakorun kuvan kestämään mahdollisimman pitkään?
Ota koru silloin tällöin pois kaulasta  – ja aina yöksi. Puhdista koru käytön jälkeen pehmeällä kankaalla kuten mikrokuituliinalla. Ota koru pois myös käydessäsi suihkussa. Näin saippuat yms. eivät samenna sitä. Vältä myös korun läheisyydessä käsi- ja aurinkorasvoja.

 

Mikä on järjestelypalkkio?
Koska kuvaamme koulun tiloissa, maksamme järjestelykorvausta, joka kattaa mm. tilavuokran, siivouksen ja muut käyttökulut. Korvaus maksetaan rahana koulun käyttöön tai sen saa osittain tai kokonaan hyvityksenä kuvien hinnasta. Opetushallituksen ohjeen mukaan järjestelypalkkio ei saa olla tavaraa, eikä sitä tule sisällyttää kuvaussopimukseen siten, että siitä tulisi koulun henkilökunnalle, oppilaille tai heidän huoltajilleen henkilökohtaista etua.

 

Miksi samat kuvatuotteet voivat olla erihintaisia eri kouluissa?
Tiettyjen kuvatuotteiden lopulliseen hintaan vaikuttavat koulun koko, sopimuksen kesto ja järjestelykorvauksen maksutapa. Jos järjestelykorvaus hyvitetään osittain tai kokonaan kuvien hinnasta, on kyseiset tuotteet edullisempia kuin tapauksissa, joissa järjestelykorvaus maksetaan rahana koulun käyttöön.